29.2.2016


Tarikh empat tahun sekali ni la dapat spend quality time with awesome people. Hari ni jugak lah dapat merasa Starbucks untuk pertama kalinya. Sedap. Agaklah. Tapi Nescafe jugak yang thorbaik. And of course lagi murah dan senang dapat. Lulz. 


So kisah dia, we ( the people in the picture) went to Rawang today. The thing is to look for shoes but of course hello dah keluar takkan nak beli kasut je. Damn we did kind of lot of things. Eat(wajib!), shoes, Starbucks, karaoke, movie, and eat again. It's a good wrap for February. Walaupun aku lupa ada meeting but that's not a big matter. Rasa bersalah ya tapi bila difikirkan balik, jalan-jalan ni yang akan buat aku senyum esok lusa mungkin juga beberapa tahun akan datang (kalau aku takde penyakit nyanyuk)

Filem Munafik tu best gila kalau tengok tak menyesal. Banyak moral yang mengingatkan pasal keredhaan, yakin dengan Allah and jangan takut dgn SYAITON! Diorang mampu hasut and kita mampu lawan. Allah dah buat adil untuk kita. Bergantung pada diri la nak lawan atau nak ikut. The most significant moral I got is NEVER QUESTION WHAT ALLAH HAS DECIDE AS HE KNOWS BEST. Selama ni aku asyik nak mempersoalkan kenapa manusia mesti mati, kenapa syurga neraka perlu ada and all those nonsense questions yg dah macam orang tak belajar agama. Filem tu ada sedikit sebanyak menjawab persoalan aku. And selebihnya yg aku rasa tak puas hati lagi? AL-QURAN. The main reference. Jawapan ada dlm tu aku yg malas nak tadabbur. Tadarus hari-hari tapi makna, tafsir tak nak baca. Pastu mula lah persoalkan macam-macam. Jahilnya aku. 

Betul la petunjuk Allah tu boleh datang dengan macam-macam cara. Even through a movie. Thank you God. You answered me. You always do. 

Ok itu pasal movie. Dah. 

Next, main point aku nak cerita, aku seronok hari ni. Penat memang lah penat. Tapi seronok. Hidup hampir complete. Keluar dgn kawan-kawan gila tak seronok. 

There is no time wasted if you really enjoy that moment. Time not spent together is time wasted. Cherish every moment. ❤️

Rasa tak sedap hati, the feel I get everytime anything bad is going to happen-spoil mood aku. 

Mungkin setan semua ni. 

Tak kesah la yang penting, seronok. 



Leave a Reply